Banyak ORI tapi kadang-kadang CIPLAK !
Image by Cool Text: Logo and Button Generator - Create Your Own Logo

Wednesday 24 August 2011

linugu soguntung

     Linugu soguntung bahasa si kawan orang Rungus,bintorung do linugu bahasa ku org Dusun..makanan sihat tanpa lemak.

     Aku laagi suka makan kalau si Yindi yang buat..(mama si kawan)..hehe...kerana dia lah aku termakan makanan ini lalu menyukainya..

    Makanan ini  simple saja..boleh diubah suai mengikut selera masing-masing..mau sup nya? tidak? suka hati suka badan..:D

Baa..kanou mamagama kana Linugu Soguntung..( bikin pusas pun mangkali ngam... )

tiga biji terung dibakar

buang kulit soguntung..(ni part yg aku nda berapa suka..:D)

 mesti ada lompodos, lada dan ikan masin-dibakar

hidangan aku sama si kawan....
     Jerang air panas,sementara itu potong soguntung ikut suka hati..masuk dlm mangkuk.. lompodos di masukkan sekali, ikan masin bakar tidak ketinggalan..lada pun...tambah secubit garam..( aku nda pakai aji kalo ada lompodos..)..tuang dgn air panas..kacau sikit2..

     Baa....mari minta dua....MaKann..(sambil2 picit tu lada...)..koroloi..!

--------abisss.

    

No comments:

Post a Comment