Banyak ORI tapi kadang-kadang CIPLAK !
Image by Cool Text: Logo and Button Generator - Create Your Own Logo

Sunday 6 November 2011

Mengubah Background Gambar dgn perisian AP CS3

      Ada bermacam-macam cara seseorang untuk menghilangkan keboringan..salah satunya mungkin bermain2 dengan gambar2 dengan mengubah suai background atau latar belakang gambar tersebut.

     Bukan semua orang boleh melakukan perkara tersebut, masa mula-mula belajar benda tu di Youtube..kepalaku pandai biul-biul juga...nasib baik adik ku ada menunjukajar dan membagi aku copy software ciplak AP ini Ssstt..free!..hehe..pas tu, aku pun 'bolehlah sikit-sikit'..kalau di beli online, ribu ribu Lemon juga harganya...

     Hasilnya, dalam gambar, aku boleh melancong ke mana-mana sahaja yang aku suka, malah boleh bergambar pula dengan artis2 yg ku minati..memang menjeleskan!..buyuk yang siok!

     Namun kerja ini tidaklah mudah..terutama di bahagian memadam pixel gambar asal dan hal adjust mengadjust colour agar nampak sama dengan background gambar yg kita nak..dan sebaliknya...

Ni gambar yg nak ku ubah backgroundnya..

Aku Print skrin di google search gambar yg aku suka, kemudian edit size gmbar trsebut mnggunakan Microsoft Office Pict. manager.

Ni dia background yang aku nak..
      Aku seterusnya membuka AP CS3, dan membuka kedua-dua gambar di canvas kerja;

 
     Dengan menggunakan Eraser tool di APCS3, aku padam pixel gambar pertama;
 
 Seterusnya, aku menggunakan tanda anak panah untuk memindahkan gambar yang sudah dipadam pixelnya ke atas gambar background ( Layer 2). Pada layer inilah aku buat adjustment colour dan blurkan sedikit bahagian tepi-tepi gambar pada layer 1 agar perbezaan kedua-dua gambar tidak ketara. 


Siap..!
      more..background gambar ciplak..!!:D




Dalam gua bersama urang putih..:D


Di Korea

Minum-minum di Tembok Besar China

Bersama aktor-aktor dari Korea

Taj Mahal India

 di paris..

di sebelah Perdana Menteri..

muka org lain..

pinjam badan orang..!




...abis.

No comments:

Post a Comment