Banyak ORI tapi kadang-kadang CIPLAK !
Image by Cool Text: Logo and Button Generator - Create Your Own Logo

Tuesday 11 October 2011

mengait topi

     Kali ini, aku cuba-cuba untuk mengait topi menggunakan satu jarum. Topi aku buat ni, aku namakan Topi Bantai kerana aku kait- kait jak tanpa panduan...sekadar menghabiskan banyak lagi lebihan benang dari kerja2 mengaitku dulu.


    Seperti selalunya..susah nak berhenti bila dah mula. Setelah menghasilkan 3 topi belang2..pinggang rasanya nak tercabut dari tulang belakang..pas ni..nak rehat panjang ...

   Topi ni, serasanya untuk orang dewasa kerana ukurlilitnya yang agak besar. Benang minlon sesuai untuk menghangatkan kepala..mungkin ianya akan tersimpan sahaja kerana cuaca di tempat aku memang panas sepanjang hari. Tapi yg bestnya..aku boleh katakan " akhirnya aku berjaya juga.."


   Lepas rehat panjang..rasanya aku try2 pula untuk belajar mengait menggunakan 2 jarum...hobiku tak menentu..kejap itu..kejap ini..:D biasalah.. 


  Jeng-jeng...ni la Topi-topi Bantai ku ;) ;





topi bantai ke-2 aku hasilkan..
the 3rd

ni yg first aku buat..bulatnya ada senget2 lagi..

siap..!



 ...end.






  

No comments:

Post a Comment